Vi har arrangeret forsendelse af store og små effekter samt hele containerpartier til stort set hele verden siden 1980. Vi ved, hvad der kan og ikke kan lade sig gøre.
I langt de fleste tilfælde kan alt lade sig gøre, og vi kan hjælpe med at få det gjort.

Vores erfaring gør os til en yderst professionel partner, som kan tilbyde forsendelse og transportløsninger til selv meget vanskelige destinationer over stort set hele verden.

  • Vi yder personlig service med råd og vejledning om alt administrativt.
  • Vi stiller flyttekasser, pakkematerialer og anden emballage til rådighed.
  • Professionel håndtering af bohave og personlige effekter.
  • Levering til døren på (næsten) alle internationale destinationer.
  • Vi er ISPM-15 certificeret og skræddersyer samt fremstiller selv eksportkasser i træ.

    JH Transport ApS makes every effort to make sure their clients are happy with their services and I would highly recommend them to anyone.

    Karin Dacey, Eron Johnson Antiques Ltd.

    Leave our importance of Logistic tasks to our reliable JH Transport, they do best for us.

    Aekajak Limswatwong

    Fly

    Den hurtigste måde at få sendt mindre varepartier til hele verden.

    • Hurtig forsendelse.
    • Levering til nærmeste internationale lufthavn.
    • Emballage skræddersyet specielt til forsendelsen.
    • Ingen krav om ISF 10+2 Filing.
    • Dyrere end søfragt over en vis volumen.
    • Mange håndteringer ved store varepartier.

    Denne løsning egner sig bedst til små varepartier, der dog stadig er for store til kurérforsendelser.


    Skib

    Søfragt er ofte det bedste valg ved større varepartier.

    • Store varepartier (typisk hele containere).
    • Billigste løsning målt pr. m3.
    • Mindre håndtering af godset.
    • Langsom forsendelse.
    • Skærpede papirkrav (ISF + karantæne deklaration).
    • Dyrere dør-til-dør forsendelse af mindre partier.

    Denne løsning egner sig bedst til større varepartier såsom hele flytning eller store opsamlinger af varer.


    Kurér

    Den mest fleksible løsning når der er tale om mindre varer. Større partier leveres med eksport-bil.

    • Dør-til-dør levering.
    • Hurtig ekspeditionstid.
    • Levering til det meste af verden.
    • Begrænsning på volumen.
    • Restriktioner på visse varetyper.
    • Mange håndteringer af godset.

    Denne løsning egner sig bedst til mindre enkeltvarer, hvor levering direkte til døren er en prioritet.


    Rumskib?

    Der går nok lidt tid, før vi begynder på intergalaktiske forsendelser, og levering med droner ligger vist også et godt stykke ude i fremtiden.

    Men vi udfordrer konstant den sædvanlige tankegang ved alt, hvad vi foretager os og afprøver nye muligheder inden for alle vores serviceydelser.

    Fuld container service

    Forsendelse af store varepartier i 20′, 40′ eller 4′ highcube containere med søfragt.
    Alle varer emballeres enkeltvis og stuves i containeren. Eventuel overskydende plads skærmes af.

    Vi kan pakke containeren direkte på din adresse, og levere den med dør-til-dør forsendelse på destinationen.

    Opsamlinger

    Vi tilbyder en opsamlingsløsning, hvor vi henter varer rundt om i Danmark (og resten af Europa) og opbevarer dem på vores lager, indtil de er klar til forsendelse.

    Vi laver også gerne mindre opsamlinger, hvor man ikke nødvendigvis behøver en hel container.
    Er I flere handlende, der sammen vil fylde en container, kan dette naturligvis også arrangeres.

    Specielle varer

    Enkelte varetyper og destinationer kan kræve særlig dokumentation og skærpede papirkrav (CITES) før en forsendelse er mulig.

    Det kan f.eks. være antikke blank- og skydevåben, men også varer såsom elfenben og visse typer palisander kan være underlagt særlige lovkrav.
    Vi rådgiver og vejleder om mulighederne.

    Fremstilling af trækasser

    Vi bygger trækasser på specialmål og til ethvert formål.

    Vi har eget eksportpakkeri med egne pakmestre og bruger udelukkende kvalitetstræ.

    • Kasser bygges på bestilling og efter mål.
    • Kasser til både store og små varer.
    • ISPM-15 certificeret og godkendt til eksport over hele verden.
    • Mulighed for stød- og tippeindikatorer.

    FAQ

    Kan I sende til ....?

    Som udgangspunkt, ja! Vi gør altid hvad vi kan for at finde en måde at nå frem til den ønskede destination.
    Visse lande har specielle regler i forbindelse med importen. Forsendelse til f.eks. Rusland bliver sendt til nærmeste internationale lufthavn, hvor modtager skal møde op og selv stå for indfortoldning.

    Må jeg selv pakke forsendelsen?

    Af sikkerhedsmæssige årsager skal en forsendelse pakkes af os. Vi indestår overfor transportøren for at forsendelsen ikke indeholder effekter der ikke må sendes.

    Hvad koster det?

    Det afhænger af den valgte forsendelsesmåde samt forsendelsens vægt og volume. Vi undersøger gerne flere alternativer til forsendelsesmåde og giver kunden den billigste pris.

    Hvordan betaler jeg for en forsendelse?

    Vi fremsender vort tilbud med link til vor betalingsside. Kundens betaling er samtidig kundens accept af vort tilbud. Hvis vi samler til en større forsendelse for en kunde vil vi i mange tilfælde vente med betalingen til forsendelsen er klar til pakning.

    Hvor hurtigt kan det være fremme?

    Det afhænger af hvilken forsendelsesmåde der er valgt samt belastningen i vort pakkeri. Hvis der er tale om hasteforsendelser kan vi prioritere opgaverne i pakkeriet og på den måde fremskynde forsendelsen.

    Hvordan får jeg besked om hvornår min forsendelse kommer?

    Når en forsendelse er booket sender vi en advisering til modtager med alle oplysninger. Ved forsendelse med skib bliver modtager kontaktet af rederiagenten et par dage før forsendelsens ankomst så toldbehandlingen kan forberedes. Ved dør-til-dør leveringer med kurer eller fly bliver modtager ligeledes kontaktet før ankomst så toldbehandlingen kan forberedes og leveringen aftales.

    Hvad skal jeg betale i afgifter ved importen?

    Det afhænger af hvilken type varer der importeres. Det lokale toldvæsen kan være behjælpelig med disse oplysninger.

    Bliver det billigere hvis jeg sender flere ting i samme forsendelse?

    I de fleste tilfælde vil det være billigere at sende flere ting i samme forsendelse. Den første vare er som regel den der har de højeste omkostninger. En forsendelse kan sammenlignes med at køre i taxa, der er altid et “startgebyr”.

    Hvor længe kan jeg have mine varer stående inden de skal sendes?

    Som en service overfor vore kunder tilbyder vi at samle flere varer på vort lager inden forsendelse finder sted.
    Vi opbevarer varerne uden beregning i op til 2 måneder indtil de skal pakkes og sendes.

    Hvad er et CITES?

    CITES er en forkortelse af Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora. En konvention om international handel med udryddelsestruede vilde dyr og planter.
    Ved handel indenfor EU får vi et Cites-certifikat udleveret hos sælger. Dette certifikat følger varen til modtager i EU.
    Hvis en forsendelse skal udenfor EU skal der søges et Re-export certifikat for varen hos Naturstyrelsen. Vi kan søge på vegne af vore kunder og man skal forvente at det tager cirka 8 uger at få certifikatet.
    Rio-palisander og elfenben er f. eks. omfattet af konventionen.

    Hvad betyder ISF Filing?

    Da forsendelser med skib til USA ikke scannes inden afsendelse skal der, som følge af den amerikanske anti-terror lovgivning, laves en ISF-Filing inden forsendelsen forlader sidste europæiske havn. Det er vigtigt at filingen foretages korrekt da de amerikanske myndigheder kan idømme bøder op til USD. 10.000 for ukorrekt eller for sen ISF-Filing.
    Vi tilråder vore kunder at kontakte deres lokale toldagent og bede vedkommende assistere med udfyldelsen af ISF-Filingen. Når ISF-Filingen er godkendt af de amerikanske myndigheder kan vi frigive forsendelsen til rederiet.

    Yderligere oplysningen kan findes hos U.S. Customs and Border Protection.

    Med os som partner sparer du en masse arbejde. Så hvad venter du på?