Vi startede ud i 1980 med de første flytninger rundt om i landet. Dengang gik vi under navnet “Strandens Flyttefirma”, og udførte primært flytteopgaver for den almene dansker.

Der er samlet mange flyttekasser siden dengang, og selvom flyttemanden godt nok ikke en del af vores logo længere, ligger flytningerne stadig i vores DNA.

Vi har flyttet for både private såvel som virksomheder til og fra Danmark. Og vi er lige så dygtige når det gælder udlandsflytninger rundt i Europa eller sågar hele verden.

  • Vi yder personlig service og tilbyder råd og vejledning om hele flytteopgaven.
  • Vi stiller flyttekasser, pakkematerialer og anden emballage til rådighed før og under flytningen.
  • Bohave og personlige effekter håndteres af vores professionelle og veluddannede flytte-, pakke- og lagermedarbejdere.
  • Vi tilbyder ned- og udpakning af dine møbler på adressen.
  • Vi har en lagerløsning til de ting du ikke ønsker at tage med (eller bare ikke har plads til) i det nye hjem.

Erhvervsflytninger

Der er fra vores side ikke den store forskel på en privatflytning og en erhvervsflytning. Mængden af møbler er selvfølgelig (i de fleste tilfælde) større, og flytningen varer typisk lidt længere tid. Det grundlæggende arbejde, der udføres, er dog det samme.
Vi passer lige så godt på dit skrivebord, som vi gør med frk. Jensens arvestykker.

Vi tilbyder udvidet rådgivning ved erhvervsflytninger, hvis dette ønskes. Typisk grundet opgavens størrelse og art.
Det er også muligt at få arbejdet udført i weekender eller på skæve tidspunkter, hvis det måtte være nødvendigt for din virksomheds daglige drift.

  • Vi yder professionel rådgivning i forbindelse med din erhvervsflytning og tilbyder step-by-step assistance i alle flytningens faser.
  • Vi kan udføre opgaven alle ugens dage på alle tidspunkter af døgnet, så din virksomheds daglige drift forstyrres mindst muligt.
  • Vi hjælper med nedpakning af hele din virksomhed og kan sørge for, at alt stilles op præcist, som det blev taget ned.

Udlandsflytninger

Vi varetager udlandsflytninger med samme tilgang som indlandsflytninger bortset fra, at leveringstiden oftest er lidt længere.

Hvadenten du flytter til eller fra udlandet, kan vi hjælpe med at komme sikkert og hurtigt igennem processen.

Flytning inden for Vesteuropa håndteres med vores egne lastvogne og personale. Ved flytning ud over Europas grænser samarbejder vi med eksterne professionelle partnere.

Inden for Europa kan vi desuden ofte kombinere din flytning med andre transporter og på den måde holde udgifterne nede.

  • Vi flytter til og fra det meste af verden. Både inden og uden for Europa.
    Der kan være enkelte lokationer, hvor vi ikke kan operere. I disse tilfælde når vi nærmeste internationale havn eller lufthavn.
  • Vi klarer al nødvendig papirgang i forbindelse med flytninger til og fra ind- og udland.
    Det være sig pakkelister, fortoldningsdokumenter, udførselsattester o.l.
  • Spar mange penge med kombinationstransporter, hvor vi samler din flytning med andre transporter til samme område.

Tillægsydelser

En flytning indebærer ofte en masse andre gøremål. Det kan være alt lige fra nedpakning og afmontering af IT-udstyr til håndværksarbejde og slutrengøring.

Vi samarbejder med de dygtigste fagfolk i branchen og tilbyder således andet og mere end blot at varetage selve flytningen.
Tillægsydelser tilbydes som henvisning eller som en del af den samlede flytning.

  • Malerarbejde.
  • Adskillelse og samling af møbler.
  • Rengøring.
  • Håndværksarbejde (murer/tømrer/el o.l.).
  • Nedtagning og opsætning af IT-udstyr.
  • Indkøb af nye (kontor)møbler.
  • Sikkerhedsmakulering
  • Skadedyrsbekæmpelse.

Flytteråd

I forbindelse med en flytning er der mange forhold, f.eks. rumfang og vægt, har indflydelse på prisen for flytningen. Det kan derfor være en god ide at sortere hvilke effekter der skal flyttes, og hvilke der skal smides ud.

  • Sortér gammelt tøj og alt andet, som skal kasseres eller foræres væk.
  • Husk at melde flytningen til din lokale Borgerservice.
  • Bestil tid til afmontering af hårde hvidevarer, tv-antenner, stereoanlæg osv.
  • Gå loft, kælder og garage igennem, og sortér hvilke ting der skal med i flytningen.
  • Lever lånte effekter tilbage.
  • Anbring smykker, bankbøger og personlige papirer på et sikkert sted.
  • Gennemgå køkkenredskaber. Pak ned hvad der ikke nødvendigvis skal bruges i den nærmeste fremtid.
  • Alt hvad der skal være tilgængeligt umiddelbart efter flytningen, såsom toiletartikler, lagner og tøj, bør pakkes seperat, så det er let at komme til.
  • Husk at afrime, rense og tørre køleskab og fryser, samt tømme vaskemaskine og opvaskemaskine for vand.
  • Husk at sørg for transportbokse til kæledyr.
  • Saml alle nøgler samme til garage, kælder, loftrum, skabe osv.
    Og husk nøglen til den nye bolig.

Pakkevejledning

Selvom vi tilbyder nedpakning af dine ejendele i forbindelse med flytning, kan det i mange tilfælde være rart at ordne det selv.

I disse tilfælde har vi samlet en pakkevejledning der kan hjælpe til at få pakket effekterne på en god og ordentlig måde.

Vi stiller naturligvis alle nødvendige pakkematerialer til rådighed under din flytning.

  • Flyttekasser skal samles korrekt jf. samlevejledningen, der er trykt på kassen.
  • En flyttekasse må maksimalt pakkes med 30kg.
  • Mærk selv efter. Pak hellere i 2 kasser, end 1 som er tung at løfte.
  • Når de pakker bøger, sæt da et lag opretstående bøger i bunden, og fyld op med puder og tæpper (eller andre lette effekter).
  • Pak aldrig mere i kassen, end den kan lukkes helt.
    Men fyld så vidt muligt kassen helt op til kanten, så vi undgår at den synker sammen under andre kasser.
  • Tallerkner, fade m.m. pakkes i kasser, med papir både i bunden af kassen, samt rundt om hver enkelt effekt.
  • Glas svøbes i pakkepapir, og pakkes i en kasse for sig selv. Bland aldrig glas med andre hårde effekter (såsom porcelæn e.l.).
  • Planter pakkes også i flyttekasser.
    Hvis der skulle være planter der er for høje til at kassen kan lukkes helt, accepteres dette selvfølgelig. Vær blot opmærksom på at transport af disse, sker på eget ansvar.
  • Brandfarlige, giftige, eksplosive, ætsende væsker e.l. må ikke medtages.
  • Kolonialvarer, rengøringsmidler m.m. som ikke falder ind under ovennævnte kategori, pakkes i kraftige plastikposer, inden de pakkes i flyttekassen.
  • Gardiner, persienner samt elektroniske effekter, afmonteres før flyttedagen.
  • Vaskemaskiner skal sikres med tilhørende transportsikring. Se manualen for vaskemaskinen for montering af denne.

Disse anbefalinger er naturligvis generelle retningslinjer, men vores erfaringer viser at såfremt ovennævnte anbefalinger følges, minimeres eventuelle gener der måtte opstå ved en flytning.